Content Marketing w branży healthcare

Dodał  |  0 Komentarzy

Content marketing jest obecnie uznawany za jedną z najbardziej bezpiecznych, a przede wszystkim skutecznych form promowania marki w sieci. W najprostszy sposób można go zdefiniować jako tworzenie treści skierowanych do określonej grupy docelowej, dla której wspomniane treści są atrakcyjne. Okazuje się, że CM bardzo dobrze może funkcjonować w branży związanej ze zdrowiem i urodą.

Content Marketing to krótko mówiąc tworzenie i udostępnianie zainteresowanym odbiorcom różnego rodzaju wartościowych dla nich treści. Oczywiście taka praktyka stosowana jest od dziesięcioleci, ale dopiero w ostatnim czasie zyskała nowe miano i przeżywa swój złoty okres. CM opiera się na treściach, które są ważne i poszukiwane przez określone grono odbiorców. Treść przekazywana odbiorcy powinna być jak najwyższej jakości i spełniać przede wszystkim najważniejszy aspekt – ma zaangażować czytelnika w taki sposób, aby po przeczytaniu poradnika lub obejrzeniu nagrania video czuł, że nie stracił swojego cennego czasu i chciał dowiedzieć się czegoś więcej
o autorze lub też marce, która jest promowana z jego pomocą.

Przekaz musi tworzyć konkretną wartość dodaną. Odbiorca komunikatu powinien w nim znaleźć odpowiedź na problem lub kwestię, których rozwiązania szukał lub też dowiedzieć się czegoś co go zainteresuje lub zaintryguje.

Osoby zajmujące się tą formą marketingu stosują różne sposoby komunikacji, do których można zaliczyć: artykuły eksperckie, artykuły sponsorowane, ebooki, podcasty, webinaria, infografiki, poradniki, raporty, materiały wideo. Wszystkie te formy z powodzeniem mogą być stosowane w branży healthcare.

Co można zyskać dzięki CM?

  • Wzrost zainteresowania marką

Dobre, wartościowe treści przy odpowiedniej promocji zawsze zyskują zainteresowanie. Jeśli trafią one dodatkowo na portale branżowe, media społecznościowe czy fora internetowe, możemy mieć pewność, że nasza marka/firma zyska na zainteresowaniu rynku.

  • Zaufanie klientów

Treści tworzone przy pomocy Content Marketingu nie stanowią nachalnej reklamy, na każdym kroku zachęcającej do zakupu. Przekazują za to obiektywne, merytoryczne treści, które są dla czytelnika użyteczne. Buduje to zaufanie klientów lub pacjentów do marki, która działa w sposób odpowiedzialny i realnie troszczy się o swoich klientów.

  • Pozycja eksperta i lidera w branży

Użytkownik, któremu firma pomoże będzie chętniej polecał jej stronę lub usługę. Dodatkowo jeśli treści będą na najwyższym poziomie to przy odrobinie zaangażowania z naszej strony, media same zaczną interesować się osobą lub firmą, która jest ich autorem.

  • Wsparcie działań sprzedażowych

Jeśli nasza marka dostarcza klientowi nie tylko produkt/usługę wysokiej jakości, ale także wartość dodaną, w postaci ciekawych materiałów, jest mniejsza szansa, że taka osoba będzie rozglądać się
za ofertą konkurencji.

  • Większy zasięg docierania do klientów

Dobre treści, które są odpowiednio promowane, zawsze dotrą do klientów. Część z nich będzie je sobie przekazywać na zasadzie poczty pantoflowej, część dowie się o nich z portalu branżowego, część poprzez Google o czym poniżej. Tak, czy inaczej – grono osób zainteresowanych naszą ofertą będzie stopniowo rosnąć.

  • Wzrost pozycji strony w wyszukiwarce

Content marketing jest zgodny z wytycznymi Google. Treści, które stworzy firma będą kreować naturalne odnośniki w postaci linków prowadzących do strony i udostępnień w social media. A to bezpośrednio przekłada się na wzrost widoczności witryny firmowej w wynikach wyszukiwania. Będzie to dodatkowa, długoterminowa forma promocji, która może procentować przez lata. Należy pamiętać, że raz stworzona treść nie ginie w Internecie tylko ciągle na siebie pracuje.

Dlaczego CM w branży healthcare jest ważny?

Częściowo już na to pytanie odpowiedzieliśmy. Po pierwsze – branża healthcare ma ograniczone możliwości promocji. Po drugie, Content Marketing jest skuteczną, nienachalną i stosunkowo tanią formą promocji. Pomysłów na content marketing w branży healthcare może być naprawdę wiele, a jedyną rzeczą, która jest w stanie je ograniczyć jest prawo i budżet, którym dysponujemy. Należy pamiętać, że pierwszym miejscem gdzie potencjalny klient może szukać usług w tej branży jest Internet. Dlatego za pomocą treści należy skupić się na tym, żeby przede wszystkim rzetelnie odpowiedzieć na zagadnienia, których klient szuka w Internecie, a treści na swojej stronie budować w taki sposób, aby z potencjalnego klienta uczynić go faktycznie zainteresowanym usługą.

Treści powinny być tworzone tak, aby inspirować do działania, tworzyć wizerunek eksperta i kreować pożądany przez firmę wizerunek. W przypadku usług około zdrowotnych zaufanie i dobra opinia są najważniejszymi aspektami w podejmowaniu decyzji, a oba te czynniki jesteśmy wstanie zyskać za pomocą poprawnie stworzonej kampanii content marketingowej. Najważniejsze jest, aby działania CM realizować na wysokim poziomie i regularnie. Tak samo jak w każdej innej, także i w tej formie marketingu najważniejszy jest pomysł. Im większa kreatywność i znajomość oczekiwań klientów, tym większa szansa na przyciągnięcie realnego zainteresowania internautów i rynku. Na koniec ważna uwaga – pamiętajmy, że w oczach klientów obronić się może tylko najwyższy poziom merytoryczny. Internet jest wręcz przepełniony informacjami i artykułami średniej jakości.

Autor: dr Paweł Strykowski, Whitepress.pl