PGF ratuje małe apteki – program „Zdrowy wybór”

Dodał  |  0 Komentarzy

zdrowywybor_logo

15 września 2014 roku ruszył program Polskiej Grupy Farmaceutycznej „Zdrowy Wybór”, który jest ogromną szansą dla małych aptek. Nie trzeba należeć do dużej sieci, żeby skorzystać z jego założeń. Program ma na celu pomóc indywidualnym aptekom w osiągnięciu lepszych wyników finansowych.

Na polskim rynku upadają małe apteki, natomiast rośnie pozycja sieci. Placówki sieciowe, 4 000 aptek, dysponują dużą siłą przetargową i nowoczesnym podejściem do biznesu. Już 50% sprzedaży farmaceutyków generowane jest przez sieci.

Rozwój indywidualnych aptek został wyhamowany, tylko w zeszłym roku zamknięto ich blisko 1 000, aż 35%  aptekarzy obawia się oswoją przyszłość. Polska Grupa Farmaceutyczna znalazła sposób, by temu zaradzić. Jest nim „Zdrowy Wybór” – program dostosowany do potrzeb małych aptek.

 

Zdrowy Wybór umożliwi małym rodzinnym aptekom i sieciom o zasięgu regionalnym konkurowanie z największymi sieciami aptek. Zapewni dostęp do szerokiej gamy leków i produktów medycznych oraz solidne wsparcie i biznesową stabilizację. Dzięki innowacyjnym narzędziom pozwoli na lepsze zarządzanie apteką i podniesienie standardów oferowanych usług, pomoże także zwiększyć zyskowność prowadzonej firmy – powiedział Marcin Majchrzak, wiceprezes PGF.

Szczegóły programu:

– „Zdrowy Wybór” to szereg narzędzi marketingowych wspierających sprzedaż, które jednocześnie wychodzą naprzeciw oczekiwaniom pacjentów. ‘Hit Tygodnia’ czy ‘Nowości’ to tylko przykłady.
– Zarządzanie kategorią daje możliwość dostosowania asortymentu apteki do trendów rynkowych. Celem jest zapewnienie pacjentom łatwiejszego dostępu do leków oraz zwiększenie sprzedaży i wysokości marży apteki.
– Innowacyjna koncepcja e-commerce: pacjent ma łatwy dostęp do wiedzy w ramach różnych grup terapeutycznych, jak również do specjalnych ofert przygotowanych we współpracy z czołowymi producentami.
– Akademia Zdrowy Wybór oferuje niezbędną wiedzą, która pozwoli właścicielom aptek
i farmaceutom rozwijać umiejętności sprzedaży i obsługi pacjentów.

PGF.logo.jpgCoraz mniej pacjentów, malejąca marża apteczna, straty związane z przeceną leków (sięgające
5 tysięcy złotych), zakaz reklamy, czyli brak możliwości dotarcia do pacjentów – wszystko to sprawia, że indywidualnym aptekarzom coraz trudniej osiągnąć godziwe dochody.

Nowy program „Zdrowy Wybór” zapewni małym rodzinnym aptekom możliwość lepszego funkcjonowania. Jest jak koło ratunkowe, które nie pozwala zginąć w oceanie aptek sieciowych. „Zdrowy Wybór” to konkretne rozwiązania, które będą wspomagać niewielkie, ale jakże potrzebne na rynku firmy.

Więcej na:  http://www.pgf.com.pl/